torsdag 8 januari 2009

Matte verkar sur..

Matte och husse har knappt varit hemma idag och det gillar jag inte, jag kräver ju min tid även jag. Hann bara få mat när de kom hem och sedan rusade det iväg med ryggsäckarna packade och jag fick inte följa med.

Matte kom hem med massor av matkassar och jag rusade ut i trapphuset för att vara snäll och hjälpa till. Jag höll koll någon våning ner så ingen skulle komma och ta något. Detta var tydligen ingen hjälp för jag blev tråkigt nog inburen därifrån rätt snabbt. Inte lätt att veta, jag försöker ju bara vara hjälpsam.

Sen börjar matte muttra som bara den den kan ha att göra med att jag visade mitt missnöje med att det var så lite mat till middag att jag spydde upp allting på två olika mattor, kan vara så..

Nu har jag i alla fall fått mer mat så nu är jag rätt nöjd faktiskt, matte har dessutom lovat att det blir myskväll i soffan imorgon eftersom Husse är borta, det ser jag och Vilma fram emot..

Nu ska jag gå och gosa med matte innan hon hinner smita iväg till sängen och se om hon kan tänka sig att fylla på matskålen lite mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar