torsdag 15 januari 2009

Matstrejk

Jag är lite arg som synes....

Jag och Matte har ett litet krig här hemma där vi ska se vem som vinner. Jag har bestämt mig på katters vis att maten jag får inte är god.. försöker få matte att tro att den är dålig men jag lyckas inte så bra med det. Jag är lite sur på min i övrigt så goa tjej Vilma för det är hon som har förstört mina trick lite. Hon är världens mest kräsna när det gäller mat och har aldrig ätit annat än en sort men vad gör hon då. Jo, när jag försöker lura matte att det är fel på maten så ger matte maten till Vilma som test precis som jag planerat eftersom hon brukar vägra äta annat än sin egen mat- Döm om min förvåning och besvikelse när hon bara fullkomligt slukar maten som om det var det godaste hon ätit- Svikare...

Så kriget fortsätter här hemma eftersom Matte inte verkar gå på mina trick... får försöka med nåt annat se om det funkar.. tills vidare lever jag på torrfoder fast det är ju mycket tråkigare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar